بعد از بندر امام‏، بندر عباس و مرز بازرگان و مرز لطف‌آباد بیشترین سهم از ترانزیت خروج کالا را در سه ماهه ابتدای امسال داشته‌اند

40.7 درصد ترانزیت خروج کالا در سه ماهه ابتدایی امسال از بندر امام خمینی(ره) انجام شده است.

به گزارش صدای اقتصاد، حجم خروج کالای ترانزیتی از این بندر در فصل بهار یک میلیون و 373 هزار و 903 تن بوده است.

بندر امام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیتش ، اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد . این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور ، هم اکنون با بالغ بر 11 هزار هکتار مساحت، بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور را تشکیل می دهد .

بعد از بندر امام‏، بندر عباس و مرز بازرگان و مرز لطف‌اباد با اختصاص سهم 12، 6.4 و 6.4 درصد از حجم کل ترانزیت خروج کالا‏‏، بیشترین سهم از این نوع ترانزیت را در سه ماهه ابتدای امسال داشته‌اند.

در بهار امسال، حجم ترانزیت خروجی از بندر عباس 403 هزار و 579 تن و حجم ترانزیت خروجی از مرز بازرگان 216 هزار و 610 تن بوده است.

مرزهای سرخس و دوعارون نیز به‌ترتیب با اختصاص سهم 5.3 و 4.9 درصد از سهم کل ترانزیت به خود رتبه‌های پنجم و ششم فعال‌ترین مرزهای خروج کالا در سه ماهه ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است در سه ماهه نخست امسال 3 میلیون و 374 هزار تن کالا از جاده‌های کشور ترانزیت شد. این مقدار کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.2 دهم درصد رشد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.