سلام دوست من ، در مواردی بسیاری اتفاق می افتد که همچون ارسال ایمیل یک شرکت به شرکت دیگر،
ارسال نامه محرمانه به مخاطبان متفرقه و… برخی موارد مشابه دیگر که ایمیلی اشتباه ارسال می شود و دیگر کنترل آن از دست ما خارج می گردد . و به جای ارسال برای مخاطب اصلی برای فرد یا شرکتی دیگر ارسال می شود چه بسا محتوای ایمیل نیز محرمانه و مهم باشد و بعد باعث اسیب و مشکلات بعدی گردد . و این قضیه شدیدا باعث نگرانی ارسال کننده می شود و تبعات منفی نیز ممکن است در بر داشته باشد حال این سوال مطرح است آیا جبران این اتفاق عملی هست ؟ !
سرویسهای ایمیل همچون یاهو، هاتمیل و… پس از ارسال ایمیل هیچ گزینهای را برای جلوگیری از ارسال بهعنوان فرصتی دوباره برای تصمیمگیری در اختیار شما قرار نمیدهند و بهمحض دریافت دستور ارسال از طرف شما، ایمیل را ارسال میکنند، اما کاربران جیمیل میتوانند با فعالسازی قابلیت Undo مدت زمان کوتاهی را برای تصمیمگیری مجدد و انصراف از ارسال ایمیل در اختیار بگیرند. چنانچه میخواهید این قابلیت را به جیمیل خود اضافه کنید و این فرصت را داشته باشید تا ارسال ایمیلهای اشتباهی را لغو کنید، باید به روش زیر عمل کنید:
1- ابتدا وارد محیط کاربری خود در جیمیل شوید. www.gmail.com
2- از بخش بالا- سمت راست روی آیکونی که به شکل چرخدنده است کلیک کرده و از منوی بهنمایش درآمده روی گزینه Mail Settings کلیک کنید.
3- به تب Labs مراجعه کنید.
4- از میان امکانات موجود، قابلیت Undo Send را پیدا کرده و روی گزینه Enable در مقابل آن کلیک کنید.
5- با انتخاب گزینه Save Changes تغییرات را ذخیره کنید.
6- اکنون قابلیت انصراف از ارسال ایمیل برای شما فعال شده است، اما برای مشخص کردن فرصت اختصاص یافته جهت انصراف باید مراحل زیر را ادامه دهید.
7- مجددا به بخش Mail Settings مراجعه کنید.
8- تب General را انتخاب کرده و در بخش Undo Send، یکی از زمانهای 30، 20، 10، 5 ثانیه را بهدلخواه خود انتخاب کنید.
9- از این پس هرگاه ایمیلی را ارسال کنید در کنار نمایش پیام ارسال موفقیتآمیز ایمیل یک گزینه با عنوان Undo نیز تا مدت زمان مشخص شده در مرحله 8 را مشاهده میکنید که با کلیک روی آن عملیات ارسال ایمیل لغو میشود. تاجرالکترونیک