مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن از فرانسه (دانشگاه ESCP Europe)

شروع گشته و به آموزش چگونگی کنترل سود سرمایه و هزینه و استفاده بهینه از امکانات موجود می‌پردازد. هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ می گردد. تیلور پایه گذار این دانش در مکتب کلاسیک بوده‌است. از استادان مدیریت در ایران می‌توان دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان، دکتر علی اکبر فرهنگی و دکتر سیدرضا سید جوادین را نام برد. از دیگر بحث‌های مدیریت بازرگانی بازاریابی می‌باشد که در سالهای اخیر به جایگاه باارزشی دست یافته‌است و به عنوان دانش مطرح گردیده‌است. شرکت‌های بزرگ همواره درسالهای اخیر هزینه‌های سنگینی برای این مقوله در نظر گرفته و فیدبک مناسبی از آن گرفته اند. بازاریابی خود به شاخه‌های زیادی تقسیم گردیده و دانشگاه‌ها سعی در پرورش متخصصین در شاخه‌های مختلف این دانش نموده‌اند. از مهمترین شاخه های بازاریابی، بازاریابی داخلی و بازاریابی بین اللمللی است. از دانشمندان مطرح این علم در ایران می‌توان به دکتراحمد روستا و دکتر داور ونوس در سطح بین‌المللی وفرد دیوید و فلیپ کاتلر اشاره نمود.

از گرایش های مدیریت بازرگانی میتوان به مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، بازرگانی بین الملل، بازاریابی، بازاریابی بین الملل و تحول نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.