نماد سرمایه گذاری رنا بعد از تغییر ۱۸۰ درجه ایی و اعلام سود ۶۴۱ ریالی به جای زیان ۹ ریالی هر سهم ، بدون محدویت نوسان آماده بازگشایی شد. ۴ شرکت گروه سایپا هم شاید هفته بعد به بورس بازگردند.

در پی توقف نماد سرمایه گذاری رنا در 29 بهمن، این شرکت بعداز واگذاری 6 درصد سهام ساپیا به قیمت پایه هر سهم 350 تومان و به ارزش بیش از 366 میلیارد تومان به سرمایه گذاری ساپیا و همچنین اصلاح صورت های مالی عملکرد سه ماهه، آماده بازگشت به بورس در روز جاری آن هم بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی شد.

براساس این گزارش، «ورنا» که برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی (از 300 به 600 میلیارد تومان) دارد ، صورت های مالی 3 ماهه منتهی به سال مالی شهریور آینده را اصلاح کرد و به جای زیان 9 ریالی قبلی، برای هر سهم 641 ریال سود پیش بینی کرد.

این تغییر با اهمیت به دلیل شناسایی سود حاصل از سایر فعالیت ها ناشی از سود عملکرد سال‌های 89 لغایت 93 سهام شرکت ایران خودرو است که در خصوص اقاله مبایعه نامه بین «ورنا» و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بوده است. همچنین با پرداخت بدهی به سرمایه گذاری سایپا ، هزینه های مالی کاهش یافته و مقرر شده محاسبه بهره (سالانه 24 درصد) نسبت به اصل بدهی شرکت رنا به سرمایه گذاری سایپا از اول فروردین سال جاری متوقف شود.

در این میان پیگیری‌های بورس پرس از 4 شرکت سایپا، سرمایه گذاری سایپا، پارس خودرو و زامیاد نشان می‌دهد، سازمان بورس درحال بررسی موارد اعلامی است تا بعد از نهایی شدن بررسی ها ، زمینه بازگشت این 4 شرکت هم فراهم شود. احتمال می‌رود این رویداد هفته آینده رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.